ColourClub.Face
Logotyp och designprogram för ECI.
Design och illustration för Spendrups läskedrycker.
En grafisk idé för ett läsprojekt i skolorna. En identitet som kan varieras.

Vår designfilosofi är enkel att komma ihåg: Differentiera eller dö!
       Många varor och tjänster driver sina konkurrenters försäljning eftersom de liknar varandra och erbjuder samma sak. Ofta skapar det inget annat än pressade priser och svag lönsamhet. Det är just därför som differentiering är avgörande för att kunna sälja bra. Att inte uppträda som alla andra, varken till utseende, namn eller innehåll.
       Colour Club erbjuder en transparent designmetodik som alltid utgår från platserna där folk möter produkten eller tjänsten, en analys av konkurrensen i sitt rätta forum. Vi arbetar dessutom med utveckling av varumärkes- och företagsnamn, även där med differentiering som grund.
       Genom åren har vi gjort jobb för uppdragsgivare såsom Arla, Spendrups, Vin&Sprit, Norrmejerier och många fler. Klicka på bilderna om ni vill studera jobben lite närmare.  

Design av en vinbox, ett evighetslandskap som syntes bra i butik.
Formgivning och illustration.
Handskrift av ett vinmärke.
Design och illustration.
Grafisk profil för Läslov från Läsrörelsen, en identitet för alla typer av berättelser.
Design av nya Mariestads från Spendrups.
Fyrpack, även för burkarna.
Namn, logotyp och symbol för MyRight.
Design av ett DR till företagsledare.
MyRights symbol, formgiven i brons.
Dekor för Cultura, Arlas nordiska satsning.
Design och illustration till Norrmejerier.
En trycksak till Svenska Bokhandlareföreningen.
Studieförbundet Vuxenskolans nya grafiska profil.
Design och varumärkesnamn till viktminskningsprodukter för den nordiska marknaden.
Annorlunda namn på vin.
Designprogram till regissör Colin Nutleys filmbolag.
Vin till ett privat investmentbolag.
Bokstavsdesign till en månadstidning.